Några twitter verktyg

Posted on december 3, 2011

0


Det finns uppsjö av olika twitter verktyg allt från hur man skickar in sin tweets till att man analyserar eller gör någon rolig grej av tweetsen.

På datorn är det främst:

Tweetdeck i mitt fall har jag fastnat för den, för att man hantera flera twitterkonton, men även ha koll på både facebook och foursquare flödena. Dessutom använder jag Twitter.com

När det gäller både iPhonen och iPaden så använder jag twitters egen app.

Olika tjänster.

Att hitta twittrare från någon ort

Kolla upp olika twitter användare

Att hålla koll

  • Om man vill ha koll på vad som sägs om sitt företag eller något annat. TweetBeep
  • En enklare hashtag kollare Hashtags
  • Vad har sagts mellan två twittrare Bettween
  • Vad twittras det om just nu?  Karta visar var tweetsen kommer ifrån Twittervision
  • Var bor dina twittrare Twocation

Nyttotjänster

Till sist den ultimata twitterguiden av @rockspindeln
Har ni några bra tips sätt dem gärna under här i kommentarerna så fyller  jag på i listan.
