Viral learning & social gaming

Posted on januari 4, 2011

1


Jag har tidigare skrivit en artikel om viral learning och social gaming.
Jag brukar ta upp den som en av punkterna på många av mina föreläsningar.
När jag hade föreläsning för Ridklubben Sleipners årsmöte i höstas passade den extra bra in, eftersom den handlar delvis om hästar och dessutom var min dotter Victoria med som åhörare.
Det var dessutom premiär att någon från min familj är med på en av mina föreläsningar, så lite nervöst var det…

Victoria filmade föreläsningen och nu har jag försökt få ihop en video från det tillfället.
Det är säkert nyttigt att se sig själv på film, men inte tusan är det skoj🙂
Detta klipp är lite på 4 minuter. Hela föreläsningen varade 1 timme.
(Tyvärr var jag ganska slutkörd vid det tillfället, men jag tror att det går att hänga med i alla fall.)

LÄNKAR

Min viral learning artikel: https://mazocialmedia.wordpress.com/2010/08/28/viral-learning/

Intressant läsning: http://richardgatarski.com/2011/01/03/epic-win-spelforstaelse-som-karnamne/

Posted in: Skola, Viral learning