Mazen on Air

Posted on januari 22, 2011

9


Jag har provat en mängd nya kommunikationsverktyg de senaste åren… Allt från Plurk till Delicious.

Men jag har även skrivit krönikor i en av lokaltidningarna. Det var egentligen inte någon större omställning till att blogga. Det måste förstås vara mera språkligt korrekt,längden på texten och man måste hålla deadlines, men annars mycket liknande.

Jag har som sagt varit mycket nyfiken på olika nya kommunikations sätt och tror mig vara ganska bra insatt i SoMe. Jag försöker även titta bakåt historiskt för att förstå.
Skall jag förstå hur man använder/använde de mera traditionella kommunikationssätten är den bästa vägen att göra det själv ”Learning by doing”.
Så under våren kommer jag att ha ett radio program i en lokalradiostation som heter steelfm.

Det kommer att bli en intressant utmaning att försöka göra ett seriöst program som inte blir för tråkigt och som kan förhoppningsvis ge något åt lyssnarna. Mitt upplägg kommer att vara att prata en del om mina personliga erfarenheter från SoMe världen och förhoppningsvis minska klyftan mellan de som är för SoMe och de som är emot. Det kommer att finnas en sektion där jag svarar på frågor från lyssnarna och en sektion där jag ringer upp olika personer som antingen är SoMe experter eller hur ålänningar i företag eller organisationer resonerar.
Några av de telefongäster jag kommer att ha under våren Joakim Jardenberg, Annika Lidne, Elwira Kotowska, Laura Johansson & Fredrik Sträng med flera. Självklart kommer jag också att ha musik som jag gillar och det är väldigt blandat.
Dessutom är det direktsänt så det blir mycket mera avslöjande än många av de andra kommunikationssätten.

Man kan sammanfatta programmet med, som mina SoMe summeringar, så namnet blir troligtvis ”Mazens SoMeringar”.
Premiär blir den 2 mars på Steelfm och det blir både poddar och webbtv.
En liten extra krydda är att man som programledare sköter även all teknik. Det blir verkligen en övning i multitasking🙂

Länkar:
Taggat:
Posted in: radio, sociala medier