Att dela med sig!

Posted on november 18, 2011

5


En av grundbultarna med Sociala Medier är att dela med sig. Därför sätter jag de flesta av mina presentationer på nätet med Creative Common logon på. Det vill säga att vem som helst kan använda dem, men att de som skall använda den, måste visa var materialet kommer i från. Ni kan läsa vad @jocke har skrivit här.

Det är inte bara roligt att dela med sig, utan det finns en klar ekonomisk poäng med det också!
Om man är fotograf så sitter det i ryggmärgen att sätta copyright på sina foton. Det man kan fundera på är att sätta sina foton som CC, för många företag söker efter sådana foton till sina kampanjer, även riktigt stora företag. Tänk om ditt foto hamnar på en reklamkampanj för IKEA med ditt namn där🙂

Det kan också vara som i mitt fall att jag hjälper kollegor med material. Nu senast har jag bollat med Erik Thörnqvist och han har använt en hel del från mitt material. Det var spännande att se vad han valde att använda. Vad ger det då mig?  Helt klart marknadsföring för det är inte fy skam att vara citerad tillsammans med personer som Joakim Jardenberg, Aristoteles med flera. Det kommer säkert att ge en del föreläsnings erbjudande också.

Här hans videofilm från föreläsningen. Bra jobbat @infoErik

 

 

Här finns min son Lancelot som lägger pussel på ipad som finns i filmen.

Det har varit lite få bloggposter här den senaste tiden…

Det beror nog lite på att jag har skrivit två stycken om Åland, som kommer att publiceras nästa vecka i Bloggbyrån.se
Dessutom kommer det en krönika i Svensk Innebandy tidnings nästa nummer.