Mina Some Verktyg

Posted on december 1, 2011

2


En kortfattad lista vilka gratis verktyg jag använder.

Kontaktverktyg

Facebook, för att hålla kontakt med mina vänner och andra som jag på något sätt har haft kontakt med.

LinkedIn, för att hålla koll och kontakt med mina affärsbekanta.

Twitter, för att hitta nya intressanta personer och ge hjälp och få hjälp inom olika områden

Google +, kan bli intressant på sikt för B2B och organisationer. Dyker på nya intressanta personer även här.

Kalender

facebook, för mitt geografiska nätverk

Doodle, för att organisera när och var man skall träffas. Är det mera än en person som man skall träffa, är det lysande att hitta ett  klockslag som fungerar för alla.

Twtvite, för att stämma av vilka som kommer eller inte. Finns koppling till twitter, facebook och andra kalendrar.

Lunchaihop vill man fixa ihop två stycken i ens nätverk är denna nya tjänst riktigt bra.

Dokument och formulär

Google docs, för att lägga upp gemensamma dokument och formulär. Med just formulär får man underbar statistik.

Multimedia och övrigt

Flickr här sparar jag mina foton. Den är ”gratis” om man bara låter 200 foton vara tillgängliga

Youtube för att hantera mina videos

Bambuser för att lägga upp direkt sända filmer

Slideshare för att lägga upp mina dokument och presentationer

Delicious för att samla alla intressanta länkar som jag har dykt på

about.me mitt sociala visitkort

Droppbox för att skicka och ladda upp filer, om  ni klickar på länken så har ni tillgång till tjänsten