Tripl – En ny intressant rese-SoMe tjänst

Posted on december 10, 2011

1


Tripl

Det är en Social media tjänst där tanken är att man skall kunna hitta intressanta personer när man är på resande fot, men den fungerar även åt andra hållet det vill säga att man kan få trevliga personer på besök när man är hemma. Det är två svenskar som började bygga denna tjänst i våras. Här lite kort info om dem.

Utvärdering

Det går snabbt och enkelt att komma igång. Gränssnittet är tilltalande och det är riktigt skoj att planera in kommande resor, men även eventuella resor.
Det var även riktigt intressant att se sina facebook vänner utplacerade runt omkring i världen.

Fyller Tripl ett tomrum eller är det en ersättning för t.ex Tripit?
Jag skulle säga att den har en funktion som man saknar i de andra Rese-Some tjänsterna, eftersom man snabbt kan se vem som finns i närheten av sitt resmål i förväg. Det gör man inte på samma sätt i tripit för då måste man vara vän med dem på den tjänsten.
Foursquare då? ja den är ju jätte bra när man är på plats redan. Det finns försök att få till den planerade funktionen, men ingen som jag har fastnat för.

Sammanfattning

  • Tripit, Jag kommer att använda den för att ha en mera detaljerad koll på mina resor.
  • Foursquare, för spelet och att man har koll på platsen vem som är där
  • Tripl, för att se i förväg vilka som är på kommande till samma plats.
Här hittar ni min profil på Tripl