Att byta glas till en iPad

Posted on december 16, 2011

3


Idag var jag till Stockholm och förutom att träffa ett antal twittrare som jag inte har skakat hand med tidigare, så var huvuduppgiften att byta glas dels på min dotters iPhone och sedan iPad som har blivit utsatt för tvillingpower.

Jag hade ett ganska tight schema mellan mina möten så jag ville ha ett ställe som var centralt beläget och dessutom kunde fixa den under dagen. Jag googlade lite i förväg och valet föll på mumien.se. I morse i bussen skulle jag dubbelkolla att det gick bra att komma in och då svarade de att tyvärr var Stockholms kontoret stängt i dag på grund av sjukdom.

Hmm ok börja googla igen och då hittade jag http://iphonereparation.se/ på Vasagatan och de svarade att de kunde fixa både paddan och iphonen under dagen. Så sagt och gjort direkt efter att jag steg av bussen så tunnelbanan mot butiken.
När jag hade checkat in på foursquare såg jag en lapp vid disken som sade att om man checkar inpå Facebook får man 5% rabatt och om man skriver en bloggpost får man 10%.

Jag tycker att det är ett mycket bra exempel på hur man kan använda mjuk marknadsföring i säljsituationen. Så hatten av för det.

Hur gick det med reparationen då ? Jo klockrent, båda apparaterna var som nya och fick dem med mig hem.