Hur man får tillbaka pengarna för en felaktig betalning från iTunes

Posted on augusti 25, 2012

0


Igår fick jag ett facebook meddelande av en åländsk bekant. Han var olycklig för hans 7 åriga dotter hade lyckats att köpa leksakspengar för över 700€ till någon app. Han undrade om jag visste om man kunde återkalla köpet på något sätt. Jag svarade att tyvärr hade jag inte det för jag har inställningen på ipadarna så att man inte kan köpa saker utan lösenord.

Nåväl jag tvittrade ut frågan och det tog inte länge innan jag fick bra tips.

Bland annat på denna blog finns en bra beskrivning hur man gör.

Man går helt enkelt in i iTunes och letar upp aktuellt kvitto och klickar på Report a problem”

Min kompis fick efter 24 timmar skrev så här till mig ”Vi har fått ett mail från Carol iTunes Norh Carolina – pengarna återbetalas. Stort tack!”

Tack till alla som RT:a och hjälpte till.

@landerholm @larskarlsson @MikaElakt @Infomastern @EvaLisaS @jdothelli @David_Molin

och @PatJer som tipsade om bloggen.

Taggat:
Posted in: Tips