Movember is over

Posted on december 3, 2012

1


Ja då är alltså November över för denna gång. I år har den varit annorlunda mot de tidigare som man har upplevt och då tänker jag förstås på Movember kampanjen.

För det första vill jag tacka alla som har varit med och bidragit i kampen mot prostata cancern!
När tävlingen var avslutat så hade mitt lag clubpaf dragit in mest pengar av alla 928 lag i Finland!

movember_leaderboard

Mina funderingar

Första november rakade jag bort min mustasch för första gången på väldigt länge. Den har egentligen hängt med ända sedan den dök upp för första gången i tonåren. Det var en märklig känsla när man skulle dricka vatten första gången utan den, det kändes mycket naket… Jag fick feedback att man såg betydligt yngre ut och det var säkert så för många av de som rakade av sig sina skägg och mustascher. På pafen var vi väldigt många av männen som deltog i Movember kampanjen och de första veckorna var det rent av svårt att hålla sig för skratt när vi hade möten, för den ena såg mera märklig ut än den andra. En fick höra att han såg ut som spöklabans pappa och en annan fick höra att han såg ut som en blandning av Hitler och Stalin. Så folk ställde verkligen upp för varandra i denna kampanj.

Så det växte fram hos mig att jag inte skulle behålla min egen mustasch, när jag såg hur mina kollegor såg ut🙂

32f3464c3d0811e28b4622000a9e2975_7

Club paf

Jonas Wilén donerade en tavla till Club paf teamet, Movolution och den drog in 147,50 dollar. På tok för billigt tycker jag, men underbart initiativ av Jonas.

$T2eC16dHJIkE9qU3lQ8,BQqfUUi9(Q~~60_12

Vi på Club paf gjorde även några filmer som berättade om Prostata cancer.

Finland vs Sverige

Till min stora glädje så vann min SoMe vänner Social Bros. Det var ingen större överraskning, men det som jag blev lite förvånad över var att det var betydligt större engagemang i Finland än i Sverige.

sverigeVSfinland

Till sist

  • I mellanöstern är mustaschen väldigt viktigt fick jag lära mig, man t.o.m. opererar sig för att få en frodigare mustasch. Artikel
  • En av mina kollegor som gick in sten hårt var Michael🙂

196410_10152322523160438_1702512751_n

  • Om jag valde att ta bort min mustasch till nästa Movember, så blev en kollega så förtjust i sin så han har behållit den.
Taggat: