Social Media marknadsföringskurs

Posted on januari 23, 2014

0


Nu har jag snart varit aktiv  i fem år i Sociala medier. De två senaste åren har jag fått jobbat operativt med olika kanaler och har fått följa med utvecklingen väldigt nära.
Jag har de senaste tre åren haft en kurs på Ålands Högskola i Social Media marknadsföring. Jag har tyvärr inte hunnit ha så mycket andra föreläsningar de två senaste åren. Nu har jag dock bestämt att ha en kurs som är öppen för allmänheten i slutet av februari.

Kursen riktar sig till de som är nyfikna på hur marknadsföring i Sociala medier fungerar.

logo-2

Den kommer att bestå av två delar:

Första delen är inriktad på bakgrunden i Sociala medier och kommunikation. [25.2.2014]

1) Kommunikation (Historia, generation X,Y,Z med mera)
2) Olika Sociala media kanaler (bl.a Facebook, twitter, instagram, foursquare, pinterest, paper.li, m.fl)
3) Vilka appar jag använder för att skapa innehåll (bilder, filmer) i de olika Sociala media kanalerna:
4) Individens beteende (Privat, Personligt, professionellt)

Andra delen är inriktad på hur man kan använda sociala medier i marknadsföringssyfte och kundservice, hur man kan mäta vilken effekt ens insatser har.[27.2.2014]
Jag går igenom begrepp som Storybuilding, word of mouth, brand advocates, POE Media och förklarar hur de hänger ihop.

NyaÅland_Mediehuset_Loggo

Man kan gå en dagskurs och den är kl.14:00 – 17:00 tisdagen 25.2 och torsdag 27.2. Här kan ni betala till kursen Länk.

Samma kurs går även på kvällen kl.18:00-21:00, tisdagen 25.2 och torsdag 27.2. Här kan ni betala till kursen Länk.

Priset är 120 €/ person för kursen och man kan antingen betala via kort eller faktura.
Jag har kunnat sänka priset på kursen tack vare att Mediehuset Nya Åland Ab har gått in som sponsor till kursen.