Aruba, dag 5 #blogg100

Posted on mars 12, 2014

2


Temperaturen på Aruba ändrar inte speciellt mycket under ett år. Det är från 24 till 32 grader året runt.
Klimatet är fuktigt, så inget torkar riktigt ordentligt. Det är en skön bris som gör att det inte känns för varmt eller fuktigt.

Idag har gruppen fritt program och flera har farit ut och fiskat på morgonen. Jag börjar morgonen med en löptur och då får jag se ”ovädret” som är ute till havs.

20140312-071244.jpg

Efter frukosten är det dags för mig och mina kollegor att fara till staden för att testa en sak som jag inte gjort tidigare.
Åka ut med en ubåt och dyka ner och se på fiskar i korallrevet.

20140312-094708.jpg

Bolaget har tydligen ubåtar runt omkring i världen bl.a St.Martins.
Vi dök ner 42 meters djup och det var en mycket trevlig erfarenhet att få åka ubåt.

20140312-074248.jpg

När jag var vid poolen i förrgår. Såg jag en stor man med fem barn com låg bredvid där jag var. Hans utseende såg bekant ut, man jag kunde inte placera honom. Jag diskuterade detta med några andra och de sade samma sak. Min gissning var att han var boxare. Jag visade honom åt Krille och han visste inte heller vem det var. Dock så råkade Krille träffa honom senare under dagen och då frågade Krille vem han var. Han var mycket riktigt boxare och heter Chazz Witherspoon.

20140312-093045.jpg

På kvällen råkade hans familj få ett bord bredvid vårt och han kände igen Krille, så jag gick också pratade med honom. Hans smeknamn är The Gentleman och det förstår jag verkligen. Maken till trevlig människa har jag knappt  träffat, trots att han hade 5 barn med sig tog han tid med alla människor som ville få autograf eller en bild tagen med honom.

världen är liten

Vid ett annat bord satt ett spansk talande par som noterade att vi var och pratade med Chazz. De visade sig att de var föräldrar till den argentinska boxaren som slog ut Paolo Roberto på Åland 2002.

Taggat:
Posted in: #Blogg100, PAF