Idag fyller jag 5 år på twitter, lite statistik runt det.

Posted on mars 24, 2014

0


Nu har jag var 5 år på twitter. Det har hänt en hel del på den tiden, mitt beteende har också ändrats under de här åren.

Från att det var trevande i början så tog det ordentlig fart egentligen efter 1 år. Jag har mycket att tacka twitter för.
Många nya kontakter har jag hittat och knutit via twitter. Det har ofta varit den första kontakten med en ny person.

En av de första följarna som jag hade på twitter var Christiano Ronaldo, fotbollsspelaren i Real Madrid. Det var riktigt i början, så han byggde upp sitt nätverk. Idag följer han inte mig.
Yoko Ono var min följare nummer 14. Även hon började att följa mig och vi följer fortfarande varandra. Tyvärr är det svårt att nå fram idag eftersom hon har så mycket följare, men det var riktigt roligt i begynnelsen när man kunde tittar med henne och få svar🙂

Twitter statistic

Om man tittar på hur mina följare och hur många jag följer så har det varit en ganska stadig tillväxt de senaste åren.
2011 var det mest aktiva året jag haft på twitter. Då sökte jag också upp

twitter 5 år
Vill man kontrollera vilka typer av följare man eller andra twittrare har så kan skriva in sitt twitternick här Länk

En riktigt intressant tjänst som är ny för mig heter followerwonk.com här får man mycket info om sina följare.
Här ser man att merparten av mina följare finns i Norden samt i USA.

Geografisk

 

Man kan också hur länge mina följare har varit på twitter som i denna bild. Över 50% av mina följare har varit lika länge eller längre än mig på twitter.

TwitterAge

 

Denna typ av information kan vara av stort intresse om man skall ha samarbete med någon twittrare av rent kommersiella orsaker.