Sitter och funderar #blogg100

Posted on april 5, 2014

0


Mitt personliga rekord att skriva en bloggpost om dagen var 24 dagar och före den digitala eran så var det när jag reste på Interrail. Då kom jag upp i över 30 dagar.

20140405-154745.jpg

Mina tankar idag.

Åländska ”troll”
Jag funderar en hel del på de bakomliggande syften som de åländska ”trollen” har.
Att det är någon variant av #Honeytrapp känna ganska uppenbart, frågan är vad de fiskar efter…..

Formel funderingar
Det som jag trots allt är mest fundersam på är att hitta formeln till hur Facebook filtrerar ut vilka som skall få se dina uppdateringar. Många säger att Facebook har stramat till formeln, men min magkänsla säger att så är inte fallet! Återkommer i en bloggpost om det.

Treier
Jag träffade Christoph Treier för ett tag sedan. Vi funderar på att göra något gemensamt projekt tillsammans och det vore grymt skoj!
Vi har inte jobbat ihop sedan mitten på 90-talet. I alla fall kom vi in på teknikens utveckling och Christoph berättade att jag var den som skickade det första SMS till honom.
Jag skickade ett till honom om vad vi skulle göra på nästa träning.
Christoph svarade inte på det och när jag träffade honom tre dagar senare så frågade jag honom varför.
Då hade han helt enkelt förstått vad det var gör symbol som hade dykt upp i hans mobil.

20140405-161316.jpg

Taggat: