Ytterligare en sak som jag skall göra 2012

Posted on januari 2, 2012

2


Nu har jag varit Sleipners ordförande i snart två dagar och det börjar bli dags att göra något.

Jag har haft mina barn att gå i ridskola hos Sleipner i snart 7 år om jag har räknat rätt och sakta men säkert har mitt engagemang blivit större med Sleipner.
Man kan inte annat än bli imponerad över hur duktiga småtjejerna är när de hantera de stora hästarna. Sleipner fyller en mycket viktig funktion för många hästintresserade tjejer, tyvärr är det inte många pojkar med i nu. Att ta hand om en häst är en mycket bra skola för ungdomarna när det gäller ansvar och att bry sig.

2011 blev en vändpunkt för oss för då har vi haft möjlighet att ha vår häst Sally i privatstallet på Sleipner. Av en slump började jag direktsända några av Sleipners tävlingar och blev då betydligt mera insatt i hur tävlingarna fungerade.

Nu är det 2012 och min ambition är bland annat att Sleipner skall utnyttja ny teknik för att ge hästsporten det erkännande för det stora arbete man gör för ungdomar idag.

Jag funderade på hur många hästar det egentligen finns på Åland och då berättade man för mig att det inte finns något register över det idag : O

Det har säkert att göra med att det egentligen inte finns en takorganisation på Åland för hästar. Så min första sak som jag gör efter att ha diskuterat med olika hästmänniskor framför allt med Sleipners ridskolechef Mia Andersson att vi försöker dra ihop ett öppet register för alla hästar på Åland.
Jag startade en blogg för ändamålet www.hastregistret.blogspot.com och där beskriver jag lite mera i detalj varför registret behövs och det finns ett formulär som hästägarna kan fylla i.

Jag hoppas att vi med gemensamma krafter kan göra ett så komplett register som möjligt. Så sprid antingen denna bloggpost, Hästregister bloggen eller formuläret på facebook eller maila dem till hästägare.

Posted in: åland, Sleipner